Jak komunikować wynagrodzenia?
Komunikacja wynagrodzeń powinna stanowić jeden z obszarów prowadzonej w firmie komunikacji wewnętrznej. Aby była ona efektywna i użyteczna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, konieczne jest przyjęcie odpowiedniej strategii komunikacji wynagrodzeń.
Nie ma skutecznej komunikacji bez zarządu, który jest świadomy jej znaczenia i bierze w niej czynny udział, m.in. określając cele. Zarząd niezaangażowany w komunikację staje się obcym bytem, któremu trudniej o zaufanie, zrozumienie i lojalność pracowników. Nie bez znaczenia jest tu rola samych menedżerów różnego szczebla - bezpośrednich przełożonych, którzy chcą i potrafią się komunikować z pracownikami. W bardzo wielu firmach to właśnie oni są decydentami w obszarze indywidualnych decyzji dotyczących wynagradzania i najbardziej pożądanym źródłem informacji. Ich wiarygodność i autorytet zależą w dużej mierze od kompetencji komunikacyjnych, jakie posiadają. Oczywiście warto wesprzeć się osobą (działem), który stanowić ma wsparcie dla menedżerów w obszarze komunikacji, ale nie może ona pełnić funkcji ich zastępcy.
