Kiedy przeprowadzać badanie opinii pracowników?
Coraz więcej pracodawców traktuje badania opinii pracowników jako strategiczne narzędzie wpływające nie tylko na to, aby firmy były przyjaźniejszym miejscem pracy, ale przede wszystkim, aby były bardziej efektywne. Badania zaangażowania nie są już prowadzone "bo wszyscy je robią", ale stają się koniecznością dla dobrze działającego biznesu.
Koordynacja procesu badania opinii pracowników nie może być jednak oderwana od działań biznesowych i regularnych procesów, takich jak planowanie, budżetowanie czy ocena roczna. Badanie musi współgrać z cyklem życia organizacji i wspierać go informacjami uzyskanymi od pracowników. Badanie opinii angażuje całą organizację i wymaga od wszystkich wysiłku oraz czasu, a to sprawia, że osoby zarządzające tym procesem biorą na swoje ramiona ogromną odpowiedzialność i konieczność perfekcyjnej obsługi logistycznej przedsięwzięcia.
Właściwy rytm
Częstotliwość przeprowadzania badań opinii pracowników na rynku jest bardzo różna. Są firmy, które o opinię swoich pracowników pytają co dwa lata, ale również takie, gdzie badanie przeprowadzane jest dwa razy w roku. Wiele argumentów przemawia jednak za badaniem raz w roku. Coroczne badanie tworzy logiczny ciąg zdarzeń w organizacji. Tak jak większość wskaźników biznesowych mierzonych jest raz w roku, tak badanie opinii pracowników w tym samym rytmie może przynieść wiele korzyści. Zwłaszcza jeśli badanie prowadzone jest w okresie planowania, również odbywającego się w cyklu rocznym.
