Trafność i rzetelność oceny AC/DC
Ocena kompetencji metodą assessment/development center może być dla organizacji źródłem niezwykle wartościowych danych. Aby jednak spełniła swoje zadanie, warto najpierw zapytać, w jakim celu chcemy przeprowadzić tego typu badanie i jak chcemy wykorzystać uzyskane dzięki niemu wyniki.
Assessment/development center pozwala spojrzeć na kompetencje pracowników w sposób wielowymiarowy. Tę wielowymiarowość zapewniają liczne i zróżnicowane zadania, w których sprawdza się kompetencje pracowników, a także kilku niezależnych obserwatorów przyglądających się pracy uczestników oceny. Dzięki zastosowaniu jednoznacznie zdefiniowanych kryteriów oraz stworzeniu wszystkim uczestnikom badania jednakowych warunków możemy uzyskać tak trafne i rzetelne wyniki, jakich nie daje żadna inna metoda oceny kompetencji.
Bez jasnego określenia celu wprowadzenia AC/DC nawet najlepiej zaprojektowane sesje nie spełnią swojego zadania i staną się jeszcze jedną efektowną, ale zupełnie nieefektywną metodą zarządzania kompetencyjnym potencjałem firmy.
AC/DC a strategiczne i operacyjne cele organizacji
Decyzja o przeprowadzeniu sesji AC/DC powinna bezpośrednio lub pośrednio wspierać realizację strategicznych celów firmy. Od ich dobrego zrozumienia zależy bowiem, którą grupę pracowników poddamy ocenie, jakie konkretnie kompetencje będziemy badać i w jaki sposób wykorzystamy uzyskane wyniki.
