Opór psychologiczny osoby prowadzącej spotkanie rozwojowe
Sztuka dialogu (7)
Przekazywanie informacji zwrotnej po assessment center lub badaniu 360 stopni wymaga otwartości i uważności. Zdarza się jednak, że harmonijny przebieg spotkania rozwojowego zostaje zakłócony nie tylko przez opór uczestnika, lecz także przez opór samego konsultanta prowadzącego spotkanie. Jak pomimo emocji i nastawień tworzyć warunki do dobrej i szczerej rozmowy, która będzie wartościowa dla odbiorcy informacji zwrotnej?
Poniżej przykład relacji z trudnego spotkania związanego z przekazywaniem informacji zwrotnej po assessment center.
Dorota, menedżer, uczestniczka AC
Podczas rekrutacji na stanowisko kierownicze przechodziłam assessment center i już po wszystkim zaproszono mnie na rozmowę, na której miałam otrzymać informację zwrotną. Nie zakwalifikowałam się na stanowisko i byłam bardzo ciekawa, jak mi to wyjaśnią. Rozmowa była trudna i mało owocna. Próbowałam się dowiedzieć, dlaczego w ten sposób mnie oceniono, ale nie dostałam praktycznie żadnej satysfakcjonującej odpowiedzi. Dopytywałam, drążyłam, ale wszelkie wyjaśnienia pani konsultant były mało przekonujące. Próbowała mnie przekonać, ale niewiele z tego wyniosłam.
