Budowanie środowiska wspierającego uczenie poza salą szkoleniową
Inwestowanie w rozwój pracowników kojarzy się przede wszystkim z tworzeniem coraz większych, bardziej kompleksowych i dopracowanych, programów, mających wprowadzić znaczącą zmianę w funkcjonowaniu całej firmy. Skupiając się na flagowych przedsięwzięciach, zapominamy jednak niekiedy o uczeniu się w małej skali - kontekstowym, opartym na codziennym doświadczeniu, zbyt drobnym i zbyt różnorodnym, by dało się je wychwycić za pomocą powszechnie stosowanych metod diagnozy. Wspieranie tego rodzaju uczenia wymaga innych metod - ale może być niezwykle użyteczne.
Adam zaplanował zbyt krótki czas na realizację projektu i mimo względnie płynnej pracy skończył go dwa tygodnie po terminie. Czy weźmie to pod uwagę, planując kolejny projekt?
Barbara jest najlepszym firmowym ekspertem od negocjacji zakupowych, powierzono jej więc kilka bardzo ambitnych zadań. A także dwie nowe osoby do pomocy. Jak wiele czasu upłynie, zanim "nowi" staną się dla niej rzeczywistym wsparciem, a nie dodatkowym obciążeniem?
Cezary czuje się sfrustrowany koniecznością tworzenia cotygodniowych raportów sprzedażowych. Jego współpracownik, programista-amator, postanowił ułatwić sobie to zadanie i skonstruował na wpół automatyczny formularz, który znacznie upraszcza ich przygotowanie. Czy Cezary dowie się o tym? Czy będzie umiał skorzystać z jego wynalazku?
