Czy menedżerowie chcą być mentorami?
Mentoring organizacyjny rozwinął się w ostatnich trzech dekadach jako sposób wspierania pracowników w rozwoju i osiąganiu celów organizacyjnych. Istnieje wiele czynników sukcesu mentoringu - dobra koncepcja, dobre przygotowanie programu, ale najważniejszym może być sam mentor. To od jego umiejętności zawodowych, chęci dzielenia się wiedzą, motywacji oraz wspierania mentee (podopiecznego) w rozwoju zależy sukces relacji mentoringowej. Czy zatem menedżerowie chcą odgrywać rolę mentora? Co ich motywuje, aby podjąć się tego zadania?
Istotne czynniki sukcesu leżące po stronie mentora to także znajomość kultury organizacyjnej, wiedza mentora na temat tego, jak rozpoznać i określić potrzeby rozwojowe mentee, umiejętności niezbędne w rozwijaniu innych w sposób systemowy, motywacja do bycia mentorem oraz posiadanie czasu do odgrywania tej roli (zobacz schemat 1).
Schemat 1
Czynniki sukcesu mentoringu zależne od mentora i mentee

Opracowanie własne Autorki
Kryteria wyboru mentora
Już na etapie przygotowania koncepcji programu mentoringowgo należy określić zasady wyboru mentorów. Warto kierować się przy tym trzema kryteriami:
