Czy w biznesie jest miejsce na wrażliwość?
Rozmowa z Susan Mann, kierującą Działem Education and Research Group w The Daring Way™

Susan Mann
- mieszka i pracuje w USA. Ma ponad 30 lat doświadczenia w obszarze przywództwa w bankowości, edukacji oraz organizacjach non profit. W jednej z największych fundacji charytatywnych na świecie - Bill & Melinda Gates Foundation - zarządzała działem Learning & Development, gdzie uruchomiła m.in. coachingowy program rozwoju przywództwa. Obecnie kieruje Education and Research Group w The Daring Way™, organizacji założonej przez dr Brené Brown - pracownika naukowego Uniwersytetu w Houston, która przez ostatnie 13 lat badała wrażliwość, odwagę, poczucie własnej wartości oraz wstyd. Badania te stanowią podstawę rewolucji w myśleniu o tym, co pomaga nam być odważnymi, kreatywnymi, wrażliwymi i co jest potrzebne, żeby budować trwałe i szczęśliwe relacje w życiu zawodowym i prywatnym.
Zacznijmy od tego, dlaczego zainteresowałaś się pracami dr Brené Brown* i ich stosowaniem w biznesie?
Zawsze bardzo ciekawił mnie wpływ rozwoju osobistego na nasze życie zawodowe - w jaki sposób to, że rozwijamy się jako ludzie, wpływa na to, jakimi jesteśmy pracownikami, menedżerami czy prezesami. Dodatkowo z racji mojego zawodu zaczęłam się przyglądać temu, jak rozwój wewnętrznego przywództwa może przyczyniać się do rozwoju całej organizacji. W stworzonym na podstawie badań Brené Brown modelu The Daring Way™ sporo uwagi poświęca się na poznanie siebie samego i tego, co nas blokuje przed autentycznością. Mówimy tam między innymi o pułapkach, takich jak perfekcjonizm, który jest plagą wielu organizacji. Poruszamy również temat lęku przed oceną, który jest główną blokadą kreatywności i innowacyjności, stanowiących o przewadze konkurencyjnej wielu firm. To właśnie te zagadnienia przyciągnęły mnie do badań Brené Brown zarówno od strony zawodowej, jak i osobistej.
