Jak informować pracowników o zmianach zachodzących w firmie?
Komunikacyjna (r)ewolucja
Wkrótce może się okazać, że nie tylko duże międzynarodowe organizacje, lecz także mniejsze lokalne firmy będą musiały pomyśleć o doskonaleniu procesów komunikacyjnych. Za sprawą młodych pracowników w przestrzeni społecznej, marketingowej, lecz także organizacyjnej, dokonuje się komunikacyjna (r)ewolucja. Co w praktyce oznacza?
Chodzi nie tylko o nowe narzędzia komunikowania - media społecznościowe i technologie mobilne czy wirtualne rzeczywistości. Te już wkroczyły do firm i będą zyskiwać na znaczeniu wraz z napływem nowych pracowników do organizacji. Poza technologiami najbardziej znaczące zmiany pojawiają się w stylu komunikowania.
Nowa rzeczywistość, stare wyzwania?
Z biegiem czasu organizacyjne sposoby komunikowania ulegają zmianom. Usprawnienia w przekazywaniu informacji mają raczej charakter ewolucji, wymuszanej coraz większą konkurencyjnością na rynku pracy. Prym wiodą korporacje międzynarodowe. Od lat trendy w dziedzinie zarządzania (także komunikacją) wyznaczają przede wszystkim firmy z krajów anglosaskich oraz skandynawskich. Za nimi stopniowo podążają te w innych krajach, w tym w Polsce (wszystkie przykłady pochodzą z polskich przedsiębiorstw). Niestety, inicjatywy podejmowane w mniejszych firmach są wysoce uzależnione od świadomości i woli właścicieli, prezesów, wysokiej kadry zarządzającej. Kluczowi decydenci nie zawsze postrzegają kwestie komunikacyjne jako priorytet. Dlatego wciąż nie jest regułą, że organizacja ma przemyślany pomysł na to, jak zarządzać komunikacją.
