Szanowni Czytelnicy
Elementem odpowiedzialnego biznesu jest umiejętność zarządzania różnorodnymi pracownikami. Obecnie firmy dostrzegają różnice między ludźmi w organizacji i świadomie rozwijają strategie HRM, które kładą duży nacisk na równe szanse rozwoju i zatrudnienia. Wiele organizacji deklaruje, że jedną z ich kluczowych wartości jest właśnie różnorodność, która ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie zespołów. Ale czy faktycznie zawsze tak jest? Czy różnorodność nie niesie też ze sobą nieporozumień, napięć i konfliktów? Czy pracownicy sami nie dzielą się na „naszych” i „obcych”? Między innymi o blaskach i cieniach różnorodności przeczytają Państwo w temacie numeru. Warto zastanowić się również nad tym, jak my sami reagujemy na inność i czy potrafimy sobie z tym poradzić. By zrozumieć innych i nie kierować się stereotypami, trzeba mieć wiele empatii, samoświadomości, samoregulacji, umiejętności społecznych i motywacji - czyli być inteligentnym emocjonalnie. Inteligencja emocjonalna (EQ) to jeden z trzech elementów - oprócz wiedzy i IQ - który decyduje o naszym sukcesie życiowym i zawodowym. Więcej na temat EQ można dowiedzieć się z artykułu pt. „Antidotum na czas zmian”. Życzę Państwu pożytecznej lektury.
