Oferta dla handlowca
Jak zrekrutować i zatrzymać pracowników sprzedaży w organizacji?
Dość trudna, a przy tym dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku pracy stawia przed organizacjami wiele wyzwań dotyczących rekrutacji talentów i zatrzymania wartościowych pracowników. Problem jest szczególnie widoczny w sektorze sprzedaży. Tym bardziej, że weterani handlu, jak i osoby dopiero rozpoczynające pracę w sprzedaży są coraz bardziej świadome swojej wartości i atrakcyjności na rynku. To wpływa na ich rosnące oczekiwania wobec pracodawców.

Z szybką fluktuacją, w wyniku której pracownicy opuszczają organizację wkrótce po dołączeniu do niej – mierzy się aż 32 proc. firm na rynku pracy. Koszt odejścia szeregowego pracownika po 3 miesiącach może wynieść nawet 100 tys. zł. To nie tylko cena rekrutacji i wdrożenia nowej osoby, ale również konieczności znalezienia odpowiedniego zastępstwa
