Różne drogi – ten sam cel
Budowanie marki pracodawcy na przykładzie firm działających w naszym kraju
W jaki sposób tworzyć kulturę organizacyjną, która przyciągnie do firmy odpowiednich ludzi? Co charakteryzuje organizacje, które budują swoją markę pracodawcy i dzięki temu odnoszą sukces rynkowy? Jak różne może być podejście do employer brandingu i podejmowane działania? Warto spojrzeć na dobre praktyki polskich software house’ów, lecz także firm z innych branż w naszym kraju.

Najważniejsze wyniki badania jakościowego kultury organizacyjnej siedmiu polskich firm typu software house zostały przedstawione podczas 8. Forum Employer Brandingu w Warszawie. Celem badania było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, co składa się na markę pracodawcy polskich firm typu software house i jakie są kluczowe elementy stworzonej przez nich kultury organizacyjnej pozwalającej im odnosić sukces rynkowy*.
Spotkanie było okazją do poznania założeń i metod działania badanych firm z sektora IT, a jednocześnie stało się także platformą wymiany doświadczeń i poglądów na temat wdrażania employer brandingu w organizacjach z innych branż. Dzięki temu widać wyraźnie, że budowanie marki pracodawcy jest obecnie jednym z uniwersalnych elementów strategii firm i łączy je bez względu ich profil, zasięg i wielkość.
Respondenci i ich wybór
Wyniki i wnioski z analizy jakościowej oraz szczegółowy opis działań badanych siedmiu firm zostały opracowane w formie e-booka pt. „7 wspaniałych w IT. Raport z badania jakościowego wśród polskich software house’ów, czyli jak zbudować zwycięską kulturę organizacyjną?”. Nie bez przyczyny respondentami badania stały się firmy z sektora IT.
– Branża technologiczna to trendseterzy zmian na rynku pracy. Przez ostatnie 10 lat większość z nich wdrożyła już w swoich firmach dobre praktyki employer brandingowe, które chcemy teraz zaprezentować szerokiej publiczności. Wybrane do projektu firmy zostały wyróżnione jako najlepsze przez portal Clutch, który prowadzi ranking na postawie ocen uzyskanych przez klientów
