Konflikt dobrze zarządzany
Zrozumienie, jak wiele czynników wpływa na konflikty w organizacji, jest istotne dla przedstawicieli działu HR, którzy jak mało kto w firmie są w nie zaangażowani - czasami jako strona, a czasami jako mediatorzy. W budowaniu tej świadomości mogą pomóc dostępne narzędzia. Warto z nich korzystać.

Jeżeli zastanowimy się nad tym, jaka jest rola konfliktu w naszej cywilizacji, łatwo można dojść do wniosku, że bez konfliktu nie bylibyśmy jako cywilizacja w tym miejscu, w którym jesteśmy obecnie. Przecież jeżeli wszyscy zgadzają się ze sobą, to brakuje odmiennego zdania i różnorodności, a to powoduje, że nie powstaje nic nowego, albo to, co już zostało wypracowane i przetestowane, nie zostaje na długo. Nasza cywilizacja dzięki konfliktom idzie do przodu. Z kolei nasze konflikty wewnętrzne powodują, że my sami rozwijamy się jako osobowości, zmieniamy się i dojrzewamy. Niestety często w organizacji konflikt postrzegany jest jako coś niepożądanego, co trzeba rozwiązać, rzadziej jako coś, czym należy zarządzać.
Dobry kompromis?
Od młodości jesteśmy uczeni, że pożądanym wyjściem z konfliktu jest kompromis. Często jednak bywa, że właśnie kompromis staje się źródłem kolejnych konfliktów - nie do końca zaspokojone potrzeby każdej
