Rozważni i optymistyczni
Studenci i absolwenci mimo skomplikowanej rzeczywistości i wyzwań, z jakimi się mierzą, po raz pierwszy od 2020 r. optymistycznie oceniają swoje szanse zawodowe. Takie wnioski płyną z III edycji badania „Młodzi Polacy na rynku pracy” przeprowadzonego wspólnie przez PwC Polska, Well.hr i Absolvent Consulting. Pozytywna ocena sytuacji wpływa na ich oczekiwania wobec pracodawców.

W ostatnich trzech latach przed studentami i absolwentami pojawiły się wyzwania, z jakimi u progu dorosłości nie musiały się mierzyć poprzednie pokolenia. Wyzwania te zmieniły styl pracy i - jak wynika z badania przeprowadzonego na grupie ponad 3,2 tys. respondentów - wpłynęły znacząco na oczekiwania młodych ludzi.
Powiało optymizmem
Ponad 64 proc. młodych Polaków uważa, że ich szanse na rynku pracy w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosły. Na takie postrzeganie sytuacji rynkowej ma wpływ ożywienie ekonomiczne po pandemii COVID-19 oraz duża liczba ofert adresowanych do studentów i absolwentów. Dla porównania w 2021 r. prawie połowa badanych (48,7 proc.) uważała, że w związku z pandemią ich możliwości
