Przywódca przyszłości
Z roku na rok HR-owcy rozbudowują swoje kompetencje i stawiają czoło nowym wyzwaniom. W związku z tym można postawić pytanie, czy przywódca przyszłości – pojęcie, które ostatnimi czasy stało się dość popularne nie tylko w nomenklaturze zawodowej, ale również mediach, psychologii i ekonomii – będzie określało również menedżerów działów HR? Czy liderzy personalni staną przed koniecznością dostosowania kompetencji do wymogów nowego rynku pracy? W końcu, jakie umiejętności będą musieli posiadać zarządzający kapitałem ludzkim, by prowadzić rekrutację w zdigitalizowanym i technologicznie rozwiniętym świecie?

Kim jest przywódca przyszłości i jakie kompetencje powinien mieć, żeby z sukcesem zarządzać organizacją? Chcąc odpowiedzieć na te pytania, należy wyjść od zdefiniowania wyzwań, z jakimi już niebawem będą się mierzyli liderzy.
Kluczowe wyzwania przywództwa przyszłości
Według Jacoba Morgana, światowego autorytetu w dziedzinie przywództwa, przyszłości pracy i kształtowania pozytywnych doświadczeń pracowników, wyzwania te dzielą się na dwie kategorie: futuryzacja i humanizacja. Pierwsza z nich odnosi się do transformacji organizacji w realia przyszłości. Wśród związanych z nią wyzwań dyrektorzy generalni biorący udział w badaniu Morgana wyróżnili: myślenie krótkoterminowe i długoterminowe, dostosowywanie się do technologii, nadążanie za ogólnym tempem zmian
