Co powinna robić firma, żeby nawet w czasie recesji pozostać atrakcyjnym pracodawcą?

Marka pracodawcy zawsze ma znaczenie, niezależnie od koniunktury. Stale opłaca się budować wizerunek pracodawcy z wyboru, bo to procentuje. Sytuacja na rynku dziś jest specyficzna. Z jednej strony wiele prognoz mówi o recesji. Z drugiej - gospodarka kręci się jeszcze siłą bezwładności, rynek pracy ma się bardzo dobrze. Bezrobocie w grudniu 2022 r. wynosiło 5,2 proc. Nawet przy mocnym hamowaniu gospodarki nie wszystkie branże odczują to jednakowo. Dobry fachowiec zawsze będzie w cenie.
Rynek pracy już nigdy nie będzie taki, jak 20 czy 10 lat temu. I dobrze. Wraz z rozwojem nowych technologii pracownicy mają komfort wyboru. Znam wiele przypadków w mojej branży, gdy inżynierowie lądowi w krótkim czasie stawali się programistami czy informatykami, bo mogli zarobić więcej. Dziś o pracownika konkurujemy więc nie tylko w
