Praca z brandem
Zderzenie świata marketingu i HRM może w pierwszym odruchu wydawać się czysto akademickim zabiegiem badawczym. W praktyce jednak oba obszary wiele łączy. Daje to pewne możliwości wykorzystywania myślenia i narzędzi typowych dla jednej dziedziny w realiach drugiej.

Zarządzanie personelem i marketing łączy ta sama podstawa - człowiek. Dostrzeganie i rozumienie ludzi, rozpoznawanie ich potrzeb i aspiracji, porywanie serc i umysłów w jakimś określonym kierunku to w dużej mierze główne cele obu obszarów. Łączy je praca z percepcją, emocjami i procesami decyzyjnymi, z tym, co subiektywne i racjonalne. Istota pracy obu działów osadzona jest więc w dość ulotnej materii, na dodatek dynamicznie fluktuującej, bo podlegającej wpływom z zewnątrz (z otoczenia społecznego, ekonomicznego, kulturowego itd.), na które trzeba reagować.
Zarówno od działu HR, jak i marketingu w realiach biznesowych wymaga się twardych, mierzalnych, namacalnych efektów, dlatego realizują one mnóstwo projektów, które unaoczniają ich wysiłki, mogą być wymierne i ewaluowane od strony efektywności. Spojrzenie na to, jak podchodzi do istoty swoich działań i pracuje projektowo dział marketingu, może więc okazać się przydatne w realiach działu HR.
