Zanurzeni w biznes
Szybko zmieniające się otoczenie biznesowe organizacji, ogrom danych do przetworzenia, również w obszarze HR, wymaga wielu analiz, korzystania ze wskaźników, aby móc podejmować właściwe decyzje. Partnerem strategicznym dla zarządów powinny być działy HR, które odpowiadają za politykę personalną firmy, a tym samym za wsparcie realizacji celów. Czy jednak są one odpowiednio liczne i czy mają wystarczające kompetencje, aby zarządzać strategicznie procesami HR w firmach? Na jakie cele biznesowe muszą odpowiadać i w jakim stopniu udaje im się zachować spójność z działaniami całej firmy?

Kompetencje działu HR w firmie zależą od wielu czynników, takich jak wielkość organizacji, rodzaj branży, cele biznesowe i strategia organizacji. W każdej firmie dział personalny może mieć różne zadania i odpowiedzialności, od rekrutacji i szkoleń, po strategię wynagrodzeń i rozwój kariery pracowników. Jednak, aby zarządzać strategicznie procesami HR, polskie działy HR muszą mieć wiedzę i umiejętności z zakresu strategii biznesowej, analizy danych, marketingu, psychologii organizacyjnej i zarządzania zmianą. Wymaga to odpowiedniego wykształcenia, szkoleń, doświadczenia i ciągłego rozwoju HR-owców. A jak to wygląda w firmach na naszym rynku?
Badanie Analityki HR, realizowane od grudnia 2022 do końca lutego 2023 r. przez HRrebels, daje odpowiedź na te i inne pytania. Podobnie jak w poprzednich latach składa się z pięciu części:
