Atrakcyjność organizacji w pigułce
Planując długoterminowe strategie dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi, należy uwzględnić wiele obszarów. W niepewnych i dynamicznych czasach jest wiele czynników, które należy brać pod uwagę, jednakże istnieje kilka kluczowych działań, które w praktyce są skuteczne. Strategia personalna Orange Polska jest tego potwierdzeniem.

Nie jest to kompletna lista, a jedynie subiektywny, praktyczny wybór. Nie ma na tej liście niczego, czego nie sprawdziliśmy w codziennym funkcjonowaniu w Orange. Mam nadzieję, że przykłady Was zainspirują lub będą spójne z rozwiązaniami specyficznymi dla kontekstu organizacji, w których pracujecie.
Identyfikacja kluczowych wyzwań biznesowych firmy – proces ciągły
Pewnego dnia koleżanka z zespołu HRBP przyszła do pracy, niosąc pod pachą książkę o analizie Human Performance Improvement (HPI). Na długi czas to podejście stało się dla nas biblią tworzenia założeń i konstruowania programów i działań rozwojowych. Obejmowało posiadane kompetencje, lecz także te do pozyskania (w tym rekrutacyjnie), oraz działania rozwojowe. Obecnie HPI jest już niewystarczające. I… zbyt wolne. Liczy się długoterminowa wizja oraz elastyczne, szybkie badania potrzeb i równie szybkie tworzenie programów adresowanych do wyselekcjonowanych grup. Ważne jest tworzenie systemów opartych na ofercie online. Dziś to ponad 90 proc. oferty szkoleniowej.
