Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 25/2004 z 22.06.2004, str. 8
Data publikacji: 19.06.2004
Czy przyjąć pracownika tymczasowego?
Pracownicy zatrudniani przez agencję pracy tymczasowej wyłącznie w celu wykonywania pracy na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy użytkownika nie mogą być traktowani gorzej niż stali pracownicy zatrudnieni w danej firmie.
Monika Frączek
Zakłady pracy, które korzystają z oferty agencji pracy tymczasowej, chwalą sobie takie rozwiązanie. Jednakże pracodawcy użytkownicy (tacy, którzy korzystają z pracowników tymczasowych) muszą pamiętać, że mają wobec nich prawa i obowiązki dotyczące organizowania ich pracy. Oznacza, to że wydają pracownikowi tymczasowemu polecenia związane z wykonywaniem pracy.
Na pracodawcy użytkowniku ciążą również inne obowiązki wynikające z przepisów prawa pracy, a przede wszystkim z ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych.
Pracodawca użytkownik powinien m.in.:
• zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy w miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy tymczasowej,
• zapewnić prowadzenie ewidencji czasu pracy pracownika tymczasowego, w zakresie i na zasadach na jakich prowadzi się ewidencję czasu pracy dla pracowników,
