Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-02-07

Wypadek przy pracy w UE

Świadczenia należne z tytułu wypadków przy pracy przyznaje instytucja ubezpieczeniowa tego państwa członkowskiego, którego ustawodawstwu osoba ubezpieczona podlegała w chwili realizacji ryzyka (zajścia zdarzenia - wypadku).

Joanna Knyżewska
Zasady postępowania dotyczące wypadków przy pracy - w ramach wspólnotowych przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego - regulują przepisy Tytułu III, rozdziału 4 Rozporządzenia Rady EWG nr 1408/71 z 14 czerwca 1971 r. w sprawie stosowania systemów zabezpieczenia społecznego do pracowników najemnych, osób prowadzących działalność na własny rachunek i do członków ich rodzin przemieszczających się we Wspólnocie oraz Tytułu IV, rozdziału 4 rozporządzenia Rady EWG nr 574/72 z 21 marca 1972 r. w sprawie wykonywania Rozporządzenia EWG nr 1408/71.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00