Rachunkowość Budżetowa 6/2002 z 16.03.2002, str. 16
Data publikacji: 29.06.2018
Ograniczenie praktyk korupcyjnych w ustawie o zamówieniach publicznych
Sektor zamówień publicznych należy do obszarów szczególnego zagrożenia korupcją. Mimo że wśród podstawowych celów uchwalenia ustawy o zamówieniach publicznych wymieniano racjonalizację wydatków państwa oraz ograniczenie korupcji w sferze publicznej, to po ponad 6 latach obowiązywania ustawy, oprócz niewątpliwych sukcesów wprowadzenia jej w życie, nie sposób było nie dostrzec nieprawidłowości występujących w praktyce jej stosowania.
ANITA BILSKA
Zmiany wprowadzone do ustawy o zamówieniach publicznych ustawami z 22 czerwca 2001 r. oraz 26 lipca 2001 r. o zmianie ustawy o zamówieniach publicznych, poprzez wzmocnienie pozycji prawnej oferenta, są bez wątpienia krokiem naprzód w kierunku ograniczenia praktyk korupcyjnych w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Jawność protokołu postępowania
Ograniczenia lub nierówność w dostępie do informacji to czynniki, które mogą sprzyjać korupcji, dlatego ostatnie zmiany wprowadzone do ustawy o zamówieniach publicznych, rozszerzające zakres działania zasady przejrzystości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zasługują na pozytywną ocenę.
należy do naczelnych zasad postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i m.in.
