Rachunkowość Budżetowa 3/2003 z 01.02.2003, str. 21
Data publikacji: 28.06.2018
Obowiązek powołania komisji przetargowej
W przypadku zamówień publicznych o wartości przekraczającej 30 000 euro zamawiający ma obowiązek powołania komisji przetargowej. Jej zadaniem jest przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia. W skład komisji wchodzą pracownicy zamawiającego spełniający określone warunki.
MARIOLA POWARZYŃSKA
Zgodnie z treścią art. 20a ust. 1 ustawy o zamówieniach publicznych, jeśli wartość danego zamówienia przekracza - wyrażoną w złotych - równowartość kwoty 30 000 euro, zamawiający ma obowiązek powołać komisję przetargową. W przypadku zamówień o wartości niższej od wymienionej kwoty powołanie komisji jest fakultatywne.
Kryteria obowiązujące przy powoływaniu komisji przetargowej
W skład komisji przetargowej mogą wchodzić wyłącznie pracownicy zamawiającego. Inne osoby mają prawo uczestniczyć w jej pracach jedynie w charakterze biegłych (art. 20a ust. 2 ustawy). Do kompetencji członków komisji należy przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności dokonanie oceny, czy dostawcy lub wykonawcy spełniają wymagane prawem warunki, ocenienie złożonych ofert oraz zaproponowanie wyboru oferty najkorzystniejszej (art. 20a ust. 3). Ostatecznego wyboru oferty dokonuje kierownik danej jednostki lub osoba przez niego upoważniona, zatwierdzając propozycje komisji przetargowej, jeśli została ona powołana (art. 20a ust. 4).
