Rachunkowość Budżetowa 6/2003 z 16.03.2003, str. 11
Data publikacji: 27.06.2018
Kwalifikacje niezbędne dla głównych księgowych w jednostkach budżetowych od 1 stycznia 2005 r.
Jestem księgową w szkole publicznej i posiadam 25-letni staż pracy. Ukończyłam technikum ekonomiczne o specjalności ekonomika i organizacja przedsiębiorstw oraz roczny kurs rachunkowości. Proszę o informację, czy zgodnie z ustawą o rachunkowości będą mogła nadal pełnić swoje obowiązki, czy powinnam uzupełnić wykształcenie?
RYSZARD PIOTROWSKI
W zadanym przez Panią pytaniu należy rozstrzygnąć dwie kwestie. Pierwszą z nich jest określenie, kogo dotyczą przepisy ustawy z 27 lipca 2001 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych, ustawy o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów, ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o służbie cywilnej wprowadzające kwalifikacje konieczne do pełnienia funkcji głównego księgowego w jednostkach sektora finansów publicznych. Drugim zagadnieniem jest sprawa samych uprawnień do pełnienia tej funkcji.
