Rachunkowość Budżetowa 24/2005 z 16.12.2005, str. 17
Data publikacji: 29.06.2018
Sprawozdawczość w pytaniach i odpowiedziach
KRYSTYNA GĄSIOREK
Jesteśmy zakładem budżetowym dział 750. Otrzymujemy dotację celową z budżetu na finansowanie inwestycji. Uchwała sejmiku przewiduje to jako wydatek z działu 851. Czy w planie finansowym powinnam zamieścić jakąś informację dotyczącą innego działu, czy po prostu w naszym planie finansowym dla działu 750 planuję przychód jako dotację celową otrzymaną i po stronie wydatków przeznaczenie tej dotacji?
Zakład budżetowy może mieć kilka rodzajów działalności, wówczas klasyfikuje zarówno swoje przychody, jak i wydatki w kilku rozdziałach. Natomiast rozliczenie z budżetem planowane jest w dziale i rozdziale właściwym dla przeważającego rodzaju działalności zakładu budżetowego określonego w przepisach o klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych.
Ta zasada została określona w § 38 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 stycznia 2005 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu. Dlatego w Państwa sytuacji, jako zakładu budżetowego, przychody powinny wystąpić w dziale 851. Czyli w takim, w jakim występuje wydatek.
