Rachunkowość Budżetowa 24/2005 z 16.12.2005 [dodatek: Rachunkowość w oświacie, str. 1]
Data publikacji: 29.06.2018
Odpowiedzi na pytania Czytelników
Faktura TP
W szkole funkcjonuje pracownia internetowa, która posiada odrębny numer telefoniczny w TP na połączenia z Internetem. Rozliczenie wszystkich usług w pracowni wg faktury z TP przedstawia się następująco:
• abonament Plan TP Standardowy,
• abonament EDUKACJA Z INTERNETEM TP,
• połączenia lokalne i strefowe,
• połączenia do sieci komórkowych.
Podobnie przedstawia się sytuacja w przypadku NEOSTRADY, z której korzystają pracownicy administracji szkoły. Czy wszystkie wyżej wymienione usługi należy sklasyfikować w § 4350 - Zakup usług dostępu do sieci Internet?
Po zmianie rozporządzenia Ministra Finansów z 20 września 2004 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych § 4350 dotyczy zakupu usług dostępu do sieci internetowej.
W § 4350 - Zakup usług dostępu do sieci Internet klasyfikowane są tylko te usługi. Natomiast w Pani rozliczeniu pojawiają się jeszcze połączenia lokalne i strefowe oraz połączenia do sieci komórkowych, które należy zaklasyfikować do § 4300 - Zakup usług. W przypadku gdy w rozliczeniu występuje abonament telefoniczny lub też połączenia telefoniczne, to te należy klasyfikować do § 4300, natomiast abonament internetowy oraz połączenia z Internetem w § 4350.
KRYSTYNA GĄSIOREK
Roboty remontowe
Jesteśmy jednostką budżetową - szkołą. Czy w przypadku malowania sal lekcyjnych oraz remontu sanitariatów, polegającego na wymianie armatury sanitarnej i położeniu płytek, należy traktować te prace jak usługi należące do tej samej kategorii? W przypadku oddzielnego traktowania tych dwóch usług nie podlegają one przepisom o zamówieniach publicznych, ponieważ wartość każdej nie przekracza 6000 euro.
W przedstawionym powyżej pytaniu mamy do czynienia z jedną kategorią zamówienia - robotami remontowymi. W związku z tym zamawiający (szkoła), planując udzielić zamówienie w tym zakresie, powinien brać pod uwagę łączną wartość zamówienia (tj. malowania sal lekcyjnych, wymiany armatury sanitarnej i położenia płytek). W przypadku gdy łączna wartość zamówienia przekracza kwotę 6000 euro, zamawiający zobowiązany jest do udzielenia zamówienia z zastosowaniem przepisów Pzp. Zamawiający może przeprowadzić jedno postępowanie lub z podziałem na części, w którym najpierw udzieli zamówienia np. na malowanie sal lekcyjnych, a następnie remont sanitariatów. Bez względu na to zamawiający powinien jednak opierać się na łącznej wartości zamówienia. W przeciwnym razie zamawiającemu będzie można postawić zarzut dzielenia zamówienia w celu uchylenia się od stosowania przepisów Pzp.
