Rachunkowość Budżetowa 11/2006 z 10.06.2006, str. 12
Data publikacji: 29.06.2018
Harmonogram realizacji dochodów i wydatków
Począwszy od 1 stycznia 2006 r. jednostki samorządu terytorialnego mogą przyjąć nowe rozwiązanie w zakresie opracowania i wdrożenia w życie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków. Jednak dla niektórych jednostek jest to obowiązek, a nie możliwość.
ZOFIA WOJDYLAK-SPUTOWSKA
ARKADIUSZ JERZY SPUTOWSKI
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego może opracować harmonogram realizacji budżetu jednostki samorządu terytorialnego i po- informować o nim podległe i nadzorowane jednostki (art. 186 ust. 5 ustawy z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych). Natomiast opracowanie harmonogramu w jednostce, o której mowa w art. 49 ust. 2 ustawy, jest obowiązkowe.
POZNAJ PRZEPISY
Art. 49. 2. Audyt wewnętrzny prowadzi się także w innych, niż wymienione w ust. 1, jednostkach sektora finansów publicznych, w tym w jednostkach podsektora samorządowego, jeżeli jednostki te gromadzą znaczne środki publiczne lub dokonują znacznych wydatków publicznych.
