Obsługa szkół przez pracowników urzędu gminy
Czy pracownikom prowadzącym sprawy szkoły, a zatrudnionym w urzędzie gminy, należy w zakres czynności wpisać obowiązki dotyczące obsługi szkół (chodzi o kasjera urzędu gminy i pracownika sporządzającego listy płac dla nauczycieli i obsługi)? Czy pracownikowi urzędu gminy, który będzie pełnił funkcję głównego księgowego jednostek oświatowych, wójt gminy powinien udzielić upoważnienia do pełnienia takiej funkcji, czy też należy to umieścić tylko w zakresie czynności? Kto ma podpisywać i zawierać wszelkiego rodzaju umowy przy obsłudze prowadzonej przez pracowników urzędu gminy?
Stan faktyczny:
Jesteśmy jednostką samorządu terytorialnego. Zainteresowało nas rozwiązanie zaprezentowane w „Rachunkowości Budżetowej” nr 17 w dodatku „Rachunkowość w oświacie” nr 9/2008, a mianowicie: „zadania z zakresu obsługi finansowej i prowadzenia ksiąg rachunkowych szkół mogą być realizowane przez dyrektora szkoły przy pomocy pracowników zatrudnionych w innej jednostce organizacyjnej organu prowadzącego szkołę (najczęściej w urzędzie gminy) w celu prowadzenia wspólnej obsługi administracyjnej i księgowej wszystkich jednostek oświatowych jednostki samorządu terytorialnego”. Ze względu na obniżenie kosztów i sprawną realizację zadań chcemy zastosować to rozwiązanie. Jak to zorganizować?
