Ewidencja wyposażenia
Jesteśmy szkołą policealną zawodową - samorządową jednostką budżetową. Czy zakup wykładziny PCV do sali wykładowej należy ujmować w księgach rachunkowych na koncie 013 i w księgach inwentarzowych?
Balińska Krystyna
STAN FAKTYCZNY:
W polityce rachunkowości mamy zapis, że zakupy: wyposażenie, sprzęt, meble, wykładziny itp. powyżej kwoty 150 zł do 3500 zł należy ewidencjonować na koncie 013 i w księgach inwentarzowych. Wykładzina właśnie przekracza kwotę 150 zł. Moja poprzedniczka ewidencjonowała wykładziny, zgodnie z zapisem w polityce w księgach rachunkowych, na koncie 013 i w księgach inwentarzowych. Obecnie księgi inwentarzowe prowadzone ręcznie przenosimy do ewidencji komputerowej - program "Inwentarz". Inwentaryzację wyposażenia chcemy przeprowadzić za pomocą czytnika kodów kreskowych. Każdy zaewidencjonowany sprzęt posiada numer inwentarzowy i naklejony kod kreskowy. Zastanawiam się, w którym miejscu nakleić kod kreskowy przy wykładzinie PCV przymocowanej na stałe do podłogi czy firankach, które też zostały zaewidencjonowane na koncie 013 i w księgach inwentarzowych. Może należy prowadzić ewidencję tego typu zakupów w rejestrach wyposażenia niskocennego, przypisanego do danego pomieszczenia? A może wykładzinę PCV można ująć bezpośrednio w koszty (400/201) bez ewidencji w księgach inwentarzowych?
