Ewidencja polisy ubezpieczeniowej
Samorządowa jednostka budżetowa zawarła polisę ubezpieczeniową na ubezpieczenie mienia i sprzętu elektronicznego na okres od 1 sierpnia 2009 r. do 31 lipca 2010 r. na sumę 1920 zł. Polisa jest płatna w dwóch ratach. Pierwsza rata w kwocie 960 zł płatna do 31 sierpnia 2009 r., druga - również w kwocie 960 zł - płatna do 28 lutego 2010 r. We wskazanym terminie zapłaciliśmy ratę pierwszą. Jak prawidłowo powinna być zaksięgowana ta polisa w sytuacji, gdy zapłaciliśmy tylko pierwszą ratę, a drugą zapłacimy w lutym 2010 r.? Jakie konta zastosować? Czy należało wykazywać zobowiązanie dotyczące 2010 r. w sprawozdaniach Rb-28S w 2009 r.? Co zrobić z zaangażowaniem w przypadku drugiej raty? Czy powinno być ewidencjonowane na koncie 999 i czy wykazywać je w sprawozdaniach Rb-28S w 2009 r.?
