Jak prawidłowo dokonać zmian w sposobie ewidencjonowania pozostałych środków trwałych od 1 stycznia 2010 r.
W naszej jednostce budżetowej ewidencja pozostałych środków trwałych (poniżej 3500 zł) prowadzona jest w programie komputerowym. Jest to ewidencja ilościowo-wartościowa. Do tej pory klasyfikowano jako pozostałe środki trwałe np. łyżeczki, szklanki itp. (niezależnie od ich wartości), co zaburzało moim zdaniem majątek trwały jednostki. Od stycznia 2010 r. chciałabym wprowadzić zmiany w polityce rachunkowości i do pozostałych środków trwałych klasyfikować przedmioty o wartości powyżej 150 zł i "trwałości" dłuższej niż rok. W jaki sposób usunąć z dotychczasowej ewidencji pozostałych środków trwałych te przedmioty, które mają niską wartość? Czy mamy obowiązek prowadzenia ewidencji ilościowej przedmiotów niezaliczanych do pozostałych środków trwałych? Jeśli tak, to w jaki sposób technicznie to wykonać?
