Rachunkowość Budżetowa 12/2010 z 15.06.2010, str. 25
Data publikacji: 12.06.2010
Kiedy pracownik księgowości może podpisywać deklaracje VAT
Jesteśmy zakładem budżetowym urzędu miasta. Czy pracownica księgowości (na stanowisku referent) może podpisywać deklaracje VAT-7 do urzędu skarbowego? Jeśli tak, to czy powinniśmy w związku z tym udzielić jej upoważnienia imiennego, czy wystarczy, jeśli w zakresie jej obowiązków wskażemy: "sporządzanie deklaracji VAT-7"?
Joanna Dmowska
Aby deklaracje VAT-7 zakładu budżetowego mogły być podpisywane przez pracownika księgowości, powinien on otrzymać od kierownika zakładu pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji, które należy złożyć do urzędu skarbowego właściwego do rozliczeń VAT. Uwzględnienie takiego uprawnienia jedynie w zakresie obowiązków pracownika nie jest wystarczające, aby mógł on w imieniu kierownika podpisywać deklaracje.
