Ewidencja opłaty za trwały zarząd
Na jakim koncie należy zaksięgować zobowiązanie z tytułu opłaty za trwały zarząd dokonywanej na rzecz miasta przez zakład budżetowy?
Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd pobiera się opłaty roczne. Opłaty roczne uiszcza się przez cały okres trwałego zarządu, w terminie do 31 marca każdego roku, z góry za dany rok. W pierwszym roku po ustanowieniu trwałego zarządu opłatę roczną uiszcza się najpóźniej po upływie Opłatę tę ustala się proporcjonalnie w stosunku do pozostałego do wykorzystania w danym roku okresu trwałego zarządu. Właściwy organ może, na wniosek jednostki organizacyjnej złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu uiszczenia opłaty rocznej, ustalić inny termin uiszczenia tej opłaty, nieprzekraczający danego roku kalendarzowego (art. 82 ust. 1-3 ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami). Zobowiązanie z tytułu opłaty za trwały zarząd zakład budżetowy powinien zaewidencjonować w sposób podany na
