Oddawanie mienia ruchomego jednostki samorządowej w najem, dzierżawę lub użytkowanie
Czy gminna jednostka budżetowa (placówka doskonalenia zawodowego nauczycieli) może wypożyczać sprzęt multimedialny (laptop, rzutnik itp.) swoim pracownikom do celów prywatnych? Czy taka procedura powinna być udokumentowana, czy wystarczy np. wpis do ewidencji wydawanego sprzętu? Czy są jakieś uregulowania prawne z tym związane, czy może wystarczy wydać zarządzenie dyrektora placówki w tym zakresie? A jak postąpić w przypadku, gdy wypożyczony sprzęt ulegnie uszkodzeniu?
Izabela Motowilczuk
Samorządowe jednostki budżetowe, jako podmioty nieposiadające osobowości prawnej, nie są właścicielami użytkowanego przez nie mienia komunalnego, przekazanego im przez organ, który je utworzył, w zarząd (art. 12 ust. 2 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych; dalej: uofp).
