Rachunki - zasady wystawiania i doręczania kontrahentom
Szkoła prowadzi wynajem sal, w związku z tym wystawia rachunki z terminem płatności 14 dni od dnia otrzymania rachunku (taki zapis jest zawarty w umowie). Rachunki są wystawiane na podstawie zapisów umowy lub też, jeśli nie ma w niej zawartych stosownych postanowień - gdy zażąda tego najemca. Rachunki do najemców są wysyłane pocztą, tak że nie ma możliwości uzyskania na nich podpisu najemcy. Czy na rachunkach taki podpis jest wymagany, czy też można wysłać oryginał rachunku do najemcy, a na kopii wpisać informację, że "wysłano pocztą"?
Kwestie związane z zasadami wystawiania rachunków oraz ich obowiązkowej treści określone są ogólnie w art. 21 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: uor) regulującym zasady sporządzania dokumentów księgowych oraz w art. 87-88 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (dalej: Ordynacja podatkowa) i wydanym na jej podstawie rozporządzeniu Ministra Finansów z 22 sierpnia 2005 r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach (dalej: rozporządzenie w sprawie odsetek za zwłokę). Regulacje te przedstawia tabela.
