Agencja przekazuje grunty w zarząd
Od 19 czerwca tego roku obowiązuje rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 24 maja 2012 r. w sprawie trybu przekazywania nieruchomości wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa w razie ustanowienia lub wygaśnięcia trwałego zarządu oraz trybu ustalania i wnoszenia opłat (Dz.U. z 2012 r. poz. 626). Nieruchomości wchodzące w skład Zasobu Agencji Nieruchomości rolnych mogą być przekazane państwowym jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej w trwały zarząd. We wniosku o przekazanie nieruchomości rolnej w zarząd władze samorządu województwa powinny wskazać: oznaczenie nieruchomości według ewidencji gruntów i budynków oraz numer księgi wieczystej albo numer zbioru dokumentów (jeżeli są prowadzone), a także cel, na jaki ma być wykorzystana nieruchomość, oraz czas trwania zarządu. Zgodnie z ustawą z 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz.U. z 2007 r. Nr 231, poz. 1700 ze zm.), grunty z zasobów rolnych mogą być przekazane przez Prezesa Agencji Nieruchomości Rolnych także samorządom województw realizujących zadania związane z melioracjami wodnymi (jako zadania z zakresu administracji rządowej), w zakresie niezbędnym do wykonywania tych zadań.
