Wieloletnia prognoza finansowa - realność, monitorowanie i jej zmiany (część I)
Posługiwanie się przepisami dotyczącymi wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego przynosi w praktyce wiele problemów interpretacyjnych. Jaki organ powinien dokonywać zmian uchwalonych prognoz finansowych lub w jakich przypadkach zmiany są konieczne bądź dopuszczalne, która uchwała powinna być podjęta pierwsza - zmiana budżetu czy zmiana wieloletniej prognozy finansowej? Odpowiedzi na te pytania zostaną przedstawione w kilku częściach.
Wieloletnie planowanie finansowe wymaga uwzględnienia ustaleń zawartych w art. 226-232 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp), zmienionych przepisami ustawy z 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej oraz w nowym, obowiązującym od 1 lutego 2013 r., rozporządzeniu Ministra Finansów z 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego.
