Likwidacja zakładu budżetowego w celu przekształcenia w jednostkę budżetową
Samorządowy zakład budżetowy zostanie zlikwidowany w celu przekształcenia go w jednostkę budżetową, która będzie kontynuowała działalność zakładu (jednostka przejmie zobowiązania, należności, mienie i pracowników). Zakład na dzień zamknięcia ma zobowiązania w stosunku do urzędu miasta wynikające z rozliczenia dotacji przedmiotowej. Zakład fizycznie nie będzie miał pieniędzy na opłatę. Czy te zobowiązania może pokryć nowa jednostka budżetowa? Jeśli tak, to z jakiego paragrafu można realizować ten wydatek? Czy może urząd miejski powinien przekazać środki, a jednostka później zwróci je do urzędu? Jak postąpić z ujemnym wynikiem finansowym zakładu budżetowego? Czy w nowej jednostce trzeba ująć to w jakimś paragrafie wydatków i jak prawidłowo zaksięgować? Czy jednostka pokrywa ujemny wynik finansowy?
Z treści pytania wprawdzie nie wynika, z jakim dniem nastąpi likwidacja zakładu budżetowego w celu jego przekształcenia w jednostkę budżetową, ale można wnioskować, że zakład budżetowy zostanie zlikwidowany z końcem bieżącego roku budżetowego, a nowo utworzona jednostka budżetowa rozpocznie działalność od 1 stycznia 2014 r.
