Likwidacja należności budżetowych przypisanych z rażącym naruszeniem prawa
Opis nieprawidłowości: Kontrola przeprowadzona pod koniec 2013 r. w urzędzie gminy przez regionalną izbę obrachunkową wykazała, że na koncie 221 figurowały należności za lata 2008-2009 w kwocie 5632 zł z tytułu opłat rocznych za trwały zarząd nieruchomością, przypisane gminnemu domowi kultury (samorządowej instytucji kultury) na podstawie decyzji wydanej przez wójta gminy. Decyzja ta jako wydana z rażącym naruszeniem prawa została zausterkowana w czasie poprzedniej kontroli kompleksowej obejmującej lata 2007-2009, w związku z czym trwały zarząd został wygaszony przez wójta w drodze decyzji na początku 2010 r. W złożonych wyjaśnieniach wójt gminy stwierdził, że decyzję o trwałym zarządzie wygasił zgodnie z zaleceniami inspektorów kontroli z regionalnej izby obrachunkowej. Natomiast skarbnik gminy stwierdził, że zaległe należności budżetowe od domu kultury nie zostały odpisane, ponieważ dotyczyły okresu, w jakim decyzja o trwałym zarządzie obowiązywała, natomiast nie była prowadzona ich egzekucja ze względu na wątpliwości co do właściwego trybu ich dochodzenia.
