Rachunkowość Budżetowa 21/2014 z 05.11.2014, str. 17
Data publikacji: 02.11.2014
W jakim paragrafie ująć miesięczny czynsz dzierżawny za użytkowanie kserokopiarki
Jednostka zawarła umowę na trzyletnią dzierżawę fabrycznie nowych kserokopiarek (faktury VAT wystawiane są co miesiąc). Z umowy zawartej z "wykonawcą" wynika m.in., że urządzenia te w czasie trwania umowy pozostają własnością wykonawcy, który zobowiązany jest na własny koszt do zapewnienia pełnego serwisu dla dostarczanych urządzeń (przeglądy, naprawy, wymiany części zamiennych) oraz do zapewnienia materiałów eksploatacyjnych, w tym tonerów. W umowie określono, iż wynagrodzenie z tytułu miesięcznej dzierżawy urządzeń będzie wyliczane na podstawie iloczynu stanu liczników i ceny brutto 1 kopii wydruku. Z jakiego paragrafu powinien być realizowany wydatek za dzierżawę, obejmujący opisany w pytaniu zakres czynności?
