Czy do rozliczenia otrzymanej dotacji należy prowadzić odrębną ewidencję księgową
Szkoła podstawowa otrzymała dotację z organu prowadzącego - urzędu gminy, na modernizację placu zabaw (projekt "Radosna szkoła"). Czy należy prowadzić wyodrębnioną dokumentację i ewidencję księgową; jeśli tak, to w jaki sposób? Jakie są etapy rozliczania środków pieniężnych: otrzymanie, wydawanie (na co mogą być wydatkowane te środki)? Czy jeśli jest utworzony § 6050, to wszystkie wydatki należy realizować z tego paragrafu? Jak wygląda opis faktury oraz rozliczenie dotacji?
Tak, do rozliczenia wydatków dokonywanych z otrzymanej dotacji należy prowadzić odrębną dokumentację i ewidencję księgową.
Kwestie związane z realizacją zadania pt. "Modernizacja placu zabaw" w ramach programu rządowego "Radosna szkoła", współfinansowane dotacją celową z budżetu państwa, zawarte są w umowie o udzielenie dotacji. Organ prowadzący szkołę może przekazać dotację na realizację zadania w ramach programu "Radosna szkoła" dyrektorowi szkoły, pod warunkiem że dyrektor posiada właściwe upoważnienie, natomiast kwestie rozliczenia realizacji tego zadania pomiędzy organem prowadzącym a szkołą regulowane są wewnętrznymi przepisami.
Celem rządowego programu "Radosna szkoła" jest zapewnienie najmłodszym uczniom warunków dla aktywności ruchowej na terenie placówek edukacyjnych. Program "Radosna szkoła" to program, który zakłada wspieranie organów prowadzących publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe oraz ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia w tworzeniu odpowiednich warunków do aktywności ruchowej dla najmłodszych uczniów w sytuacji obniżenia wieku rozpoczynania obowiązku szkolnego.
