Jak zaksięgować należność za usługę remontową wykonaną w ciągu dwóch lat
Samorządowa jednostka budżetowa zleciła remont łazienki wykonawcy budowlanemu, który ten remont zrealizował wadliwie. Jednostka budżetowa wyznaczyła wykonawcy termin usunięcia usterki na luty 2016 r. w czasie ferii zimowych. We wrześniu 2015 r. została wystawiona faktura za usługę - pomniejszona o kwotę, która dotyczy usterek. Jak samorządowa jednostka budżetowa powinna prawidłowo zaksięgować tę operację gospodarczą? Czy odliczoną kwotę powinna zaksięgować w 2015 r., czy dopiero na podstawie kolejnej faktury wystawionej w lutym 2016 r.?
Księgowanie operacji gospodarczej - usługi remontowej wykonanej w ciągu dwóch lat nastąpi zarówno w bieżącym, jak i kolejnym roku.
Zgodnie z planem kont m.in. dla samorządowych jednostek budżetowych, określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Finansów z 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont), do ewidencji operacji gospodarczych z tytułu zakupu dostaw, robót i usług służą następujące konta:
