W jaki sposób rozliczyć projekt partnerski
Gmina miasto oraz gmina realizują wspólnie projekt partnerski. Każdy z partnerów jest odpowiedzialny za realizację programu w granicach administracyjnych danego samorządu. Jak powinna wyglądać ewidencja operacji finansowych związanych z realizacją projektu pomiędzy Liderem i Partnerem?
STAN FAKTYCZNY: Lider - gmina miasto oraz Partner - gmina realizują wspólnie projekt partnerski. Projekt zostanie sfinansowany w 85% z otrzymanego dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (dalej: EFRR) oraz w 15% ze środków własnych Lidera i Partnera projektu jako udział własny w finansowaniu projektu w zakresie zadań, które realizują. Środki finansowe z dofinansowania EFRR zostaną przekazane na wyodrębniony rachunek bankowy Lidera.
Zarówno Lider, jak i Partner niezależnie od rachunku Lidera, na który zostanie przekazane dofinansowanie, będą prowadzić własne wyodrębnione rachunki bankowe na potrzeby realizacji projektu. Na rachunki te Lider przekaże otrzymane dofinansowanie oraz każdy z partnerów swój udział własny na realizację zadań. Również z rachunków tych partnerzy będą ponosić przypisane im wydatki na realizację projektu. Środki otrzymane z dofinansowania EFRR Lider będzie przekazywał Partnerowi w formie zaliczki lub refundacji odpowiednio na podstawie zestawienia dokumentów planowanych do poniesienia lub potwierdzających poniesione wydatki.
