Wspólne centra obsługi szkół - konsekwencje niedostosowania do nowych zapisów
Ustawa z 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw wprowadziła nowe regulacje w zakresie zapewnienia wspólnej obsługi szkół i placówek oświatowych. Miniony rok 2016 był ostatnim, w którym dotychczasowe zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek mogły funkcjonować według dotychczasowych zapisów. Ustawodawca nie przewidział jednak sankcji za niedostosowanie zasad funkcjonowania jednostek do nowych zapisów. Poniższe opracowanie ukazuje, jakie konsekwencje za niedopełnienie powyższych czynności przewidział ustawodawca na gruncie przepisów ustrojowych.
Przepisy kompleksowo regulujące zasady organizowania obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej jednostek prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego weszły w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. Ustawa z 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw (dalej: ustawa zmieniająca) uregulowała sposób zapewnienia obsługi dla:
