Gazeta Samorządu i Administracji 1/2001 z 14.01.2001, str. 14
Data publikacji: 07.01.2001
Koncepcja sieci szkół w powiecie
Placówki ponadgimnazjalne
Koncepcja sieci szkół w
powieciePodstawą przygotowywanej koncepcji sieci ponadgimnazjalnej powinny być doświadczenia szkół oraz uwagi całego środowiska. Nowe placówki muszą kształcić w
zawodach, na które jest realne zapotrzebowanie na rynku pracy.Z
awarte w tzw. niebieskiej książeczce założenia szkolnictwa ponadgimnazjalnego, Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło w kwietniu ub. r. Resort liczył na szeroką dyskusję publiczną, której wnioski powinny znaleźć odzwierciedlenie w projektach przygotowywanych aktów prawnych. Ważną rolę mają do spełnienia powiaty, które zadecydują o ostatecznym kształcie nowych szkół.Profile w
liceumJak ma wyglądać reforma szkolnictwa ponadgimnazjalnego, określa kilka aktów prawnych, w
większości projekty. Chodzi o ustawę o systemie oświaty z uwzględnieniem projektu jej nowelizacji, projekt zmian w ustawie Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego oraz rozporządzenia.Według przepisów ustawy o
systemie oświaty, przyszłe szkoły ponadgimnazjalne to trzyletnie licea profilowane, szkoły zawodowe, dwuletnie licea uzupełniające oraz szkoły policealne.W liceach może być 5
profili: proakademicki, kulturowo-artystyczny, techniczno-technologiczny, środowiskowo-rolniczy, społeczno-usługowy. Każde liceum będzie musiało prowadzić naukę przynajmniej w