Gazeta Samorządu i Administracji 1/2001 z 14.01.2001 [dodatek: Dodatek Specjalny, str. 39]
Data publikacji: 27.06.2018
Przegląd targów 2001
O jakich targach warto pamiętać
Przegląd targów 2001
Oferta dla samorządó
wSamorządy oceniając swoje potrzeby i
możliwości powinny wybierać te targi, które przyniosą im największe korzyści. Może to być udział w imprezach zagranicznych, ogólnopolskich, jak i lokalnych.W
Polsce co roku odbywa się około 350 imprez targowych. Według danych zebranych przez Polską Korporację Targową, zmniejsza się liczba organizatorów imprez. W 2001 roku będzie ich 21. Oznacza to nie tylko mniejszą liczbę imprez, lecz także mniej miast, w których odbywają się targi. Będzie ich teraz 19.Jednocześnie jednak przeprowadzone we wrześniu 2000 roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor
-Poznań badania wśród polskich wystawców wskazują, że rola targów i wystaw jako instrumentu marketingowego wzrośnie, a więc będą się one rozwijać. Taką opinię wyraziło 40 procent badanych. Czy tak się stanie w dużej mierze zależy od organizatorów targów, którzy muszą dostosować swoją ofertę do potrzeb wystawców oraz zmierzyć się z konkurencją w postaci prasy, telewizji, radia, sprzedaży bezpośredniej. Poważnym konkurentem dla targów staje się Internet. Około 68 procent wystawców przewiduje, że jego rola jako narzędzia marketingu będzie stale rosnąć. Targi jednak oferują coś, co jeszcze wciąż się bardzo liczy bliskość i