Zarządzanie jakością - cz. 2
Metodologia wdrażania systemów
Zarządzanie jakością (2)
Kluczową rolę w powodzeniu reform zarządzania publicznego odgrywa zaangażowanie władzy centralnej.
Pierwszym pytaniem, na które należy sobie odpowiedzieć przed rozpoczęciem wprowadzania metod zarządzania jakością w administracji publicznej, jest to, jaki jest nadrzędny cel tej operacji. Czy jest nim: sama certyfikacja, czy zwiększenie zadowolenia klienta z usług świadczonych przez administrację publiczną oraz zwiększenie efektywności wydawania środków publicznych, czy zbudowanie projakościowej kultury organizacyjnej, czy zapewnienie jakości świadczonych usług, czy likwidowanie usterek i nieprawidłowości w działaniu systemu.
Cele te nie są rozłączne i nie wykluczają się wzajemnie, ale jeden z nich powinien zostać określony jako dominujący. Pozwoli to bowiem na rozróżnienie działań strategicznych od posunięć taktycznych oraz na ocenę w jakim stopniu postawiony cel został zrealizowany.
