Pomiar efektów e-promocji pomaga dobierać sposoby komunikacji
Badając efektywność działań public relations prowadzonych za pomocą Internetu, w tani i skuteczny sposób możemy dopasować stosowane metody i formy komunikacji do potrzeb ich odbiorców.
O działaniach PR on line, zwłaszcza zaś nowych narzędziach określanych mianem trendu Web 2.0, które umożliwiają bezpośrednią komunikację z końcowymi użytkownikami Internetu (jak np. blogi, sieci społecznościowe, współpraca z internetowymi liderami opinii), obecnie pisze i mówi się bardzo dużo.
Biznes nie jest postępowy
Badania realizowane w biznesie - jak choćby ostatni projekt badawczy Dariusza Tworzydło „Działania public relations w sektorze nowych technologii 2007” - pokazują, że są to działania nieco na wyrost. Popularność tematu Web 2.0 w mediach (i oczywiście w samym Internecie) nie przekłada się na szersze zastosowanie narzędzi PR Web 2.0 przez organizacje. I tak, gdy znaczna część dziennikarzy korzysta z blogów oraz forów internetowych sieci społecznościowych jako istotnych źródeł informacji (przyznaje się do tego odpowiednio 47 i 27 proc. badanych), firmy zatrzymały się na etapie poprawnie zrealizowanych stron internetowych (40 proc.), natomiast z blogów korzysta zaledwie 6 proc. (sieci społecznościowe nie są natomiast wymieniane). Mówimy tutaj o firmach z sektora nowych technologii, a zatem tych, które z definicji powinny być najbardziej zainteresowane stosowaniem nowych narzędzi w komunikowaniu.
