Nie wiadomo, jak ogłosić zamiar realizacji inwestycji w PPP
Jedno z pierwszych przedsięwzięć planowanych do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego napotkało poważną barierę prawną - brak jasnego uregulowania sposobu zamieszczenia ogłoszenia o planowanym przedsięwzięciu w Biuletynie Zamówień Publicznych i w Biuletynie Informacji Publicznej.
Uregulowanie partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) w odrębnej ustawie odróżniło tę metodę realizacji zadań publicznych od innych formuł typu PPP poprzez procedurę wyboru partnera prywatnego. Sprawa doboru odpowiedniego partnera do współpracy przy wielu etapach prowadzenia przedsięwzięcia miała zostać rozwiązana dzięki precyzyjnemu zapisaniu poszczególnych kroków wyboru inwestora.
Różnice między przetargiem a PPP
Proces wyboru partnera prywatnego w ustawie nie jest tożsamy z procedurą udzielenia zamówienia na roboty budowlane, dostawy lub usługi. W przypadku Prawa zamówień publicznych, głównym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest termin i cena za wykonanie zadania. Najważniejszą cechą przesądzającą o wyborze tego a nie innego partnera prywatnego jest prezentowany w ofercie sposób wykonania zadania - najkorzystniejszy bilans wynagrodzenia i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu przedsięwzięcia, jak określa to ustawa o PPP (art. 15 ust. 1).
