POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE
Skargę należy zawsze rejestrować
Każdy urząd gminy ma obowiązek prowadzenia jednego centralnego rejestru skarg i wniosków. W nim powinna zostać zarejestrowana każda wpływająca do urzędu skarga. Kto może rozpatrywać skargę, ile razy można ją rejestrować i jak prawidłowo ją oznaczyć? Czy niezałatwioną skargę w ciągu następnego roku można przenieść na rok następny?
Skargi składane i przekazywane do organów samorządu terytorialnego oraz związane z nimi pisma i inne dokumenty rejestruje się i przechowuje w sposób ułatwiający kontrolę przebiegu i terminów załatwiania poszczególnych skarg (art. 254 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, dalej: k.p.a.). W tym celu w każdym urzędzie gminy powinien być prowadzony centralny rejestr skarg i wniosków, w którym powinna być zarejestrowana każda skarga, która wpłynie do urzędu gminy (§ 20 ust. 1 w związku z § 21 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych, dalej: rozporządzenie w sprawie instrukcji kancelaryjnej).
