OBSŁUGA BANKOWA
Warto korzystać z nowoczesnych usług bankowych
Wiele samorządów nadal korzysta z tradycyjnych usług bankowych, które wymagają dokumentacji papierowej i osobistych wizyt w bankach. Nie wykorzystują też nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają zarządzanie finansami i zwiększają bezpieczeństwo operacji finansowych.
Bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego wykonuje bank wybrany na zasadach określonych w przepisach o zamówieniach publicznych (art. 196 ust. 1 ustawy z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych; dalej: ustawa o finansach publicznych). Przetarg na wybór banku ogłasza i przeprowadza wójt, burmistrz, prezydent miasta, zarząd powiatu lub zarząd województwa. Radni nie mają kompetencji do podejmowania uchwał w sprawie ogłaszania przetargu czy wyboru banku (art. 18 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych).
Umowa z bankiem na obsługę budżetu samorządowego nie może być zawarta na dłużej niż 4 lata. Najczęściej samorządy zawierają z bankiem umowy na 2-3 lata.
Oferta standardowa i produkty dodatkowe
Przetarg na obsługę bankową budżetu samorządowego dotyczy najczęściej usługi kompleksowej, a więc:
● otwarcia i prowadzenia rachunku bieżącego oraz rachunków pomocniczych dla samorządu oraz jednostek organizacyjnych,
